Menü Bezárás

MLM termék, MLM termékek

MLM termék, MLM termékek kiemelt jelentősége

Mostanra, kb. 1,5 év hálózatépítés után állt bennem össze a kép, hogy mennyire kritikusan fontos a termék és a termék értékesítése egy MLM cégnél. Pedig annyira nyilvánvaló, csak az én szememt is elvitte az MLM-et övező csillámpor.

MLM cég nézőpontja a termékekkel kapcsolatban

Egy termék (szolgáltatás) értékestéssel foglalkozó cégnek az az érdeke, hogy eladja a termékét, ebből jön a bevétele. Hogy a terméket csak a hálózat munkatársai, vagy külső vevők is veszik tulajdonképpen az anya cég számára lényegtelen. Az számít, hogy fogyjon a cucc.

A munkatársak nézőpontja az MLM termékekkel kapcsolatban

A munkatársaknak is az az érdeke, hogy fogyjon az MLM termék. Hiszen akárhogy is csűrjük-csavarjuk egy MLM cég jutalékkifizetési rendszerét, marketing tervét, a vége mindig az, hogy a termékeladásokkal arányos a jutalékkifizetés.

Minél több termék fogy, annál többet keresnek a munkatársak. Ez eddig még azonos a cég érdekével, hiszen neki is az a célja, hogy eladja a terméket.

mlm termék, mlm termékeh

Mi akkor a probléma?

Az MLM matematikája könnyen tévútra viszi a munkatársakat. Sajnos sokszor maga az MLM cég gerjeszti, kommunikálja a félrevezetést.

MLM matematikája, a hatástöbbszörözés lényege: nem csak a saját eladásaim után kapok jutalékot, hanem ha találok további munkatársakat az MLM cégnek, akkor az ő eladásaikból is kapok jutalékot. Ha ő is behoz egy munkatársat, akkor abból is. És így tovább.

Csábító az, hogy nem kell vacakolni a termék eladással, meg ez macerás is, nem is szeretem csinálni. Inkább további munkatársakat szerzek az MLM termék eladása helyett, az könnyebb pénz, meg több is az MLM hatástöbbszöröző ereje miatt.

Igen ám, de ha az én munkatársaim se foglalkoznak a termék eladással, hanem ők is a “könnyebbnek” ígérkező végét fogják meg a dolognak és ők is inkább csak további munkatársakat toboroznak, akkor ki fog terméket eladni, amiből a pénz jönne?

Ha nincs termék eladás, nincs bevétel, nincs miből jutalékot fizetni!

Most biztos azt mondod, hogy de hát a munkatársak vásárolnak, mert ez az előírás

Gondold végig, hogy ha csak a munkatársak vásárolnak, mert ez a céges előírás, akkor abból mekkora bevétel, jövedelem tud keletkezni?

  • Ha az MLM céget nézzük, akkor ő összességében eladta a termékeit, ez volt a célja, köszöni szépen, ő jól van. Ugyan nem külső vevők, hanem a munkatársak vásároltak, de a termék fogyott.
  • Ha a munkatársak szintjén nézzük, ott már nem rózsás a helyzet. Ha nem adtam el semmit, akkor nem generáltam forgalmat, így nincs mi után jutalékot kapjak. Ha a munkatársam se adott el semmit, akkor sem ő, sem én nem kapunk jutalékot.

A saját csoporton belüli saját vásárlásainkból ugyan csorog be némi pénz, ami az MLM cég jutalékszabályzata alapján szétosztásra kerül, de ez összességében nagyon kevés. A saját befizetéseink töredéke.

Hogy lehet akkor mégis, hogy van, aki luxus utazásokra jár és kacsalábon forgó palotákat vesz magának?

A korábban említett, csoporton belüli saját vásárlásaink után járó összes jutalék összege, ha leosztanánk a csoport létszámával arányosan, akkor kijönne, hogy az egy főre jutó jutalék összeg valami nagyon picike. (Hiszen nem termeltünk semmit, csak mi tagok “dobtuk össze” a pénzt.)

De ha ezt a sok picike, ránk eső jutalékrészt odaadjuk csoport élén álló embernek és ha elég nagy a csoport, akkor az az egy ember a saját szemszögéből nagyon sok pénzhez jut. Lehet mutogatni, hogy lám, ha keményen dolgozol és nagy csapatot összeszedsz, ennyire jól tudsz keresni. De közben a többiek nem kerestek semmit.

Ez pontosan a piramis játék képlete! Hiába van termék, ha azt csak a munkatársak vásárolják a kötelezően előírt mennyiségben, abban a reményben, hogy majd egyszer ők lesznek azok, akik egyszer a sok pénzt kapják, attól még ez ugyanúgy piramis játék!

Olyan ez, mint amikor egy osztályban beszedik az osztálypénzt. Csak annyi pénzt tudunk elkölteni osztálykirándulásra, amennyit beszedtünk. (Esetünkben ráadásul csak a beszedet pénz töredékét költhetjük el, mondjuk átlagosan a 30%-át).

Ha az osztály elkezd mondjuk limonádét árulni, azzal plusz pénzt keres. Így nem csak annyit tud az osztály elkölteni, amit beszedtek az osztálytársaktól, hanem a pluszban megkeresett pénzt is. Nem csak az állatkertbe tudnak enni, hanem egy hétre Siófokra.

Ha pedig az osztály nem keres ugyan plusz pénzt limonádé árulással, de az osztálytitkár elsikkasztja a beszedett pénz, akkor neki kifejezetten szép summa üti a markát. Nem csak az állatkertbe jut el belőle egyedü, nem is Siófokra, hanem a Bahamákra.

Tehát akkor milyen a jó MLM termék és mikor nem piramis játék egy MLM cég?

A jó MLM terméknek vannak VALÓDI vásárlói. A vásárlók azért veszik meg ezt a terméket, mert használni szeretnék, kell nekik. Akkor is megvennék a terméket, ha azt nem ebben az adott MLM hálózatban értékesítenék, hanem akár egy üzletben emelhetné le a polcról. A FARMASI például ilyen cég volt, már kifejezetten keresték a vevők a Farmasi termékeket.

Kizárólag olyan MLM cégbe lépj be, ahol megvizsgáltad a terméket, és úgy gondolod, hogy ez egy közérdeklősdésre számot tartó, szuper jó termék, amit te magad is fantasztikusnak tartasz és szívesen használsz. Az MLM munkád jelentős részét pedig a termékek eladására fordítod.

Tovább megyek, munkatársként olyan cégnél fog csak babér teremni neked, ahol az MLM cég bevételének túlnyomó része 80-90%-a sima vevőktől jön. Ekkor ugyanis a sima vevők vásárlásaiból a forgalmat hozó munkatársak és a szponzoraik megkapják a jutalékot, ami sokkal több, mintha csak a saját munkatársaink vásárlásaiból csorogna be némi pénz.

Talán úgy gondolod, hogy az MLM termék eladása macerás, nem tudsz, és nem is akarsz termékek eladásával foglalkozni

Terméket eladni nem csak házalással, termékbemutatók tartásával, ismerősök tukmálásával lehet.

Én 10 éve foglalkozom online marketingel és online értékesítéssel. Pötyögök a számítógépemen, aminek hatására az emberek maguktól vásárolnak, vagy felhívnak telefonon, hogy segítsek nekik a vásárlásban. A folyamat persze függ a terméktől és az adott cég működésétől is.

Ugyanez történik a munkatársakkal is. Vagy automatikusan csatlakoznak hozzám a munkatársak, vagy ők hívnak fel a kérdéseikkel és derítjük ki, hogy neki való-e a munka.

Az a titok, hogy van egy jól működő módszerem, ami mentén kommunikálok a weboldalaimon és persze technikailag is meg tudom csinálni a szükséges weboldalakat, illetve használom az online marketing eszközöket.

Az a jó hírem, hogy ez azért nem akkora ördöngősség. Meg tudom neked tanítani, hogy hogyan csináld! 🙂

Fontos! Egyáltalán nem bonyolult megcsinálni, de szeretném kihangsúlyozni, hogy melós felépíteni magadnak egy automatizáltan vevőket generáló, munkatársakat toborzó rendszert.

Ha megvan a megfelelő stratégia és a minimális technikai tudás, ez inkább kitartást, szorgalmat igénylő, favágó típusú online, számítógépes munka, ami cserében szuper eredményt hoz. És persze közben nagyon izgalmas is figyelni, amikor a haditerved elkezd működni és jönnek az eredmények.

1 Comment

  1. Bugár Jenő

    Kedves Ági!
    A cikkeid szenzációsak! Remélem mindet sikerült megtalálnom, mert amire ráakadtam, azt elolvastam. Ja igen, én vagyok, aki az előbb (2020.08.10.12 óra cca 05 perc) felhívtalak és pofátlanul megzavartalak a nyaralásban. (Ismét elnézésedet kérem)
    Szóval, az írásaid egyszerű és érthető nyelvének köszönhetően, azt hihszem sikerült kijózanodnom, …… s azt hiszem egy nagy KÖSZÖMÖM-el tartozom!
    Kértem egy tel kapcsolatot, de azt hiszem nem lesz rá szükségem, hisz ennek már annyi… nálam.
    Mégegyszer Köszönöm és további jó nyaralást, sikeres hálózatépítést kívánok,

    Üdvözlettel,
    Dr. Bugár Jenő
    +421 915 123 303

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük