Menü Bezárás

Üzleti modell: 9+1 online vállalkozás ötlet

Ez tehát 9+1 különféle üzleti modell – ha megvan a kiválasztottad, akkor a termék/szolgáltatás hozzárendelése már egy külön lépés lesz. Ha szeretnél egy profitos online vállalkozást, a tervezés mindenképpen itt indul.

Fontos! A cikk az uzletmaskepp.hu cikke kivonatolásával készült, az eredeti cikk elolvasásához, amely alaposan kielemzi a következőekben felsorolt üzleti modelleket, kattints ide.

A 9+1 reálisan megvalósítható üzleti modell

1.) Szakértői biznisz üzleti modell

Ha van egy olyan szakmád, vagy értesz bármihez mesteri szinten, ami másoknak nehezen megy, és szívesen fizetnének érte, akkor az egyik legegyszerűbb, ha kiváltasz egy KATÁ-s vállalkozói igazolványt, és online feltöltöd a naptárad konzultációkkal.

Tipikusan ilyen egy pszichológus, stílustanácsadó, marketing-konzultáns, stb.

Az előnye, hogy a konzultációkat adott esetben online is le lehet bonyolítani. Ha ilyet tervezel, egy plusz tippet fogadj el: próbáld ki a Zoom nevű szoftvert/applikációt, imádni fogod!

2.) Infóbiznisz üzleti modell

Az előző pontban már említettük, hogy egy szakértői vállalkozás is ki tudja magát nőni ide: az infóbiznisz az, amikor információt árulsz, gyakorlatilag egy tréningcéget hozol létre. Szintén kell hozzá a szaktudás, és itt már bejön még egy fontos kvalitás a képbe: ez pedig az előadói készség. Tudni kell színpadra kiállni, több tucat vagy több száz ember előtt beszélni, tömegeket mozgatni.

3.) Saját webáruház

A modell egyszerű: vegyél terméket olcsón és add el a neten haszonnal… Ezt így olyan könnyű leírni. De találni egy jó célpiacot, nekik megfelelő termékeket már keményebb dió.

Tipp: sose terméket válassz először, hanem célpiacot. Minden ott indul, hogy legyen egy jól célozható, megfelelő anyagi háttérrel és konkrét problémával (vággyal) rendelkező szegmens – és nekik keress olyan terméket, ami megoldja egy valós problémájukat.

Rengeteg cég küzd azzal, hogy beszereztek valamilyen terméket (sokszor tízmilliós raktárkészletről beszélünk), és utána mennek egy marketingszakemberhez, hogy “Ezt kellene eladni” – kb.: “Sell my shit, dude”…

4.) Affiliate program

Ha affiliate avagy ajánlói partnerként csatlakozol egy céghez, annak az az előnye, hogy ők gondoskodnak a termékgyártásról, logisztikáról, neked csak oda kell küldeni vevőket és bezsebelni a jutalékot.

Ez akkor jó opció, ha nincs tőkéd, de profi vagy a marketingben. Ha értesz az online marketinghez, akkor ez egy nagyon jó modell lehet neked: jutalékért értékesíteni már meglévő, piacképes termékeket.

Üzleti modell: 9+1 online vállalkozás ötlet

5.) Dropshipping üzleti modell

Ez az előző két modell kombinálása: webáruház + affiliate együttműködés. Azaz készítesz egy webáruházat (saját brand, saját logó, saját domain) és oda küldöd a vásárlókat. De… De a megrendelés már nem hozzád fut be, hanem a dropshipping partneredhez, aki rendelkezik a termékekkel, és elvégzi a logisztikát.

Innofit marketing esettanulmány

6.) Influencer üzleti modell

Manapság minden fiatal influencer szeretne lenni. Ez ugye arról szól, hogy van egy állati megnyerő személyiséged, eszméletlen jól szerepelsz kamera előtt, valamint izgalmas az életed és a gondolataid annyira, hogy te legyél egy terület “megmondó embere”.

Portál oldal / Blog

Ha gondolatod van egy iparágról, de nem akarsz divatos influencer lenni, akkor létrehozhatsz portál oldalt vagy blogot, ahol megosztod a gondolataid, véleményed az adott témáról. Itt kevésbé kell szerepelni, amivel az is együtt jár, hogy kevesebb lesz a követőd és nem leszel “sztár”. Introvertált önkéntes mérvadóknak javasolt.

A bevétel itt is javarészt a reklámokból lesz.

Írj könyvet

Mondják, hogy mindenkiben van egy könyv. Ez valószínű nem igaz, és nem is kellene mindenkinek könyvet írnia. De ha tényleg, ha tényleg van írói vénád, és magvas mondanivalód, akkor egy az írói pálya is jó biznisz lehet, ha tudsz sikerkönyveket írni.

Sharing economy

A megosztás alapú gazdaság arról szól, hogy ha van valamilyen eszközünk (pl. autó, fúrógép, lakás), azt ne csak mi használjuk, hanem gyakorlatilag adjuk bérbe. Létre hozhatsz olyan biszniszt, ahol bérbe adsz valamit, vagy ami ezt menedzseli. Teljesen felesleges mindenkinek külön fúrógépet vennie azért az évi 1-2 fúrásért…

+1) Fusion Marketing üzleti modell

Plusz egy lehetőségként említjük a Fusion Marketinget, ami arról szól, hogy kombinálja az online marketingben rejlő automatizmusokat a network marketingben lévő hatástöbbszöröző erővel – és így egy olyan, új modell jön létre, aminek számos előnye van.

Kövesd az MLM Iskolát, iratkozz fel az újdonság értesítőnkre

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük